.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده تخلفات شهرداری از زبان عضو شورا
پشت پرده تخلفات شهرداری از زبان عضو شورا

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: برخی افراد هستند که شهرداری املاکشان را گرفته ولی ملک در مسیر نیست و به کارکنان شهرداری داده شده است.

غلامرضا خاکسار در جلسه شورای اسلامی این شهر به دغدغه شورای شهر درباره خریداری املاک در پروژه‌های شهرداری اشاره کرد.

غلامرضا خاکسار افزود: در تخریب و خارج کردن سکنه املاکی که در طرح پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت قرار دارند و توسط شهرداری خریداری شده‌اند توجهی صورت نمی‌گیرد.وی با اشاره به اینکه نرخ ارزیابی کارشناسان شهرداری درباره املاک یکی نیست و این کارشناسان با هم اختلاف نظر دارند، ادامه داد: چندین بار به شهردار تذکر داده شده که به وضعیت ارزیابی کارشناسان این مرکز توجه شود تا شهروندان با مشکل روبه‌رو نشوند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مشخص نیست که شهردار با این کارشناسان جلسه‌ای گذاشته است یا خیر افزود: اگر صحبت‌هایی انجام شده چرا تغییری در ارزیابی‌ها مشاهده نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت گفت: هر یک از مصوبات شورا در نامه‌ای به شهردار ارائه می‌شود تا به صورت قانونی امور مربوطه پیگیری شود.

خاکسار با بیان اینکه ارزیابی کارشناسان دادگستری با ارزیابی کارشناسان شهرداری متفاوت است، تصریح کرد: این مسئله بارها به شهردار تذکر داده شده است.
وی از شهردار رشت خواست تا به وضعیت ارزیابی کارشناسان شهرداری رسیدگی کند تا تیم ارزیابی شهرداری اصلاح و توجیه شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت افزود: شهرداری قوانین و مقرراتی که می‌خواهد به زیرمجموعه خود دهد باید به صورت بخشنامه ارائه کند.
نایب رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: املاکی که در طرح قرار دارند از اعتبارات شورا و شهرداری خریداری شده و باید تخریب شود.

محمود مباحی افزود: برخی از این املاک که قابل سکونت است به پرسنل شهرداری اختصاص یافته و تا پایان آبان ماه امسال شهردار فرصت دارد تا نسبت به تخلیه املاکی که در طرح قرار دارد از سکونت خارج و تخلیه کند.
رئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه گفت: اعضای شورای شهر توجه داشته باشند که وقتی زمان اجرای مصوبه تخلیله املاک در طرح شد واسطه نشوند تا تخلیه منازل انجام شود.

غلامرضا هاتفی اظهار داشت: شورای شهر در بحث املاک با سه موضوع خرید املاک در حریم رودخانه، املاک در طرح وجود دارد ولی طرح اجرایی نمی‌شود و موضوع قرار گرفتن مسیر در اجرای طرح، روبه‌روست.
وی با اشاره به نحوه استفاده املاک خریداری شده شهرداری بیان داشت: برخی از مردم املاک را به شهرداری فروخته‌‌اند و مبلغ را دریافت کرده و هنوز در ملک نشسته‌اند.

هاتفی گفت: برخی افراد هستند که شهرداری املاکشان گرفته ولی ملک در مسیر نیست و به کارکنان شهرداری داده شده است.
وی اضافه کرد: برخی از املاک که در طرح وجود دارد و توسط شهرداری خریداری شده نیز هنوز تخریب نشده که شهرداری موظف است نسبت به تخریب این املاک اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه املاکی که توسط شهرداری خریداری می‌شود توسط برخی از مالکان قبلی تخلیه نمی‌شود، افزود: به همین دلیل شهرداری موظف است یک چهارم مبلغ را نزد خود نگه ‌دارد تا شهروند پس از تخلیه ملک بقیه هزینه‌ها را دریافت کند.

وی با اشاره به برخی تابلوهای تبلیغاتی افزود: ۳۰ تابلوی تبلیغاتی جدید به ۵۰ تابلوی تبلیغاتی گذشته اضافه شده تا در این زمینه با مشکل کمبود مواجه نشویم.

یک عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ارزیابی کارشناسان شهرداری اظهار داشت: اگر تذکرات به شهرداری ارائه شده باید طبق قانون با کارشناسان برخورد کرد.

محمد محمودیان افزود: اگر ارزیابی کارشناسی ۲۰ درصد خلاف واقع باشد از طریق مراجع قانونی باید با فرد متخلف برخورد شود. /فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 مهر 1389
در شورای شهر به مراجعین می گویند درخواست دکه نکنین اما بهد اقای قاسمی رییس شورا با مدرک دیپلم دکه ها را در بهترین نقاط شهر در اختیار دوستانش قرار می دهد
در قضیه ساخت غیر قانونی مجتمع آدینه هم با دفتر قربانی ساخت و پاخت کردند چون حریم رودخانه را نقض کرده اند معلوم نیست پول کلان ساخت این مجتمع از کجا در حال تامین است ؟؟
مسئولین در گیلان خصوصا استاندار بی کفایت قهرمانی شدیدا استاد ماست مالی تخلفات هستند
امید 13 دي 1389
اقای قاسمی هر کاری می کند به خودشان ربط دارد به دیگران چه ؟ خودشان باید جوابگوی اعمال خود باشند , خوب است کمی هم انصاف داشته باشید و مغرضانه نظر ندهید همه که مثل قاسمی نیستند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.